Gotowa lekcja ‘Men and Women’

Materiały, które dzisiaj zaproponuję, mogą zostać użyte jako odrębna lekcja konwersacyjna lub jako dodatek do podręcznika. Poniżej przedstawię, jak ja zaadaptowałam je na zajęciach, ale to oczywiście tylko sugestia, bo możemy sobie te pomysły modyfikować dowolnie według potrzeb i preferencji 🙂

Na początku poprosiłam słuchaczy o obejrzenie tego filmu i odgadnięcie, czego dotyczyć będzie lekcja:

Po zebraniu pomysłów może okazać się, że grupa nie wpadnie na właściwy trop. Jeśli tak się stanie, pokazujemy to nagranie:

I jeśli to konieczne, mówimy uczniom wprost, że będziemy rozmawiać o kobietach i mężczyznach i ich rolach oraz tym, jak każda z płci jest postrzegana.

Następnie na zasadzie burzy mózgów rozmawiamy z grupą, jakie są różnice między kobietami, a mężczyznami. Na pewno padnie wiele różnych przykładów, które możemy wtedy uzupełnić pokazując tę prezentację. Możemy po prostu omówić slajdy po kolei, ale ja rozdałam grupie podpisy, które mieli przyporządkować do zdjęć (dlatego napisy na slajdzie pojawiają się po dodatkowym kliknięciu).

Jako uzupełnienie, praca domowa lub follow-up na kolejnych zajęciach mogą posłużyć nam następujące artykuły. Są to oryginalnie, więc nieadaptowane teksty, dlatego też warto zwrócić na to uwagę i powiedzieć kursantom, żeby przeczytali je tylko dla zrozumienia ogólnej treści, a nie skupiali się na szczegółach. Pomogą one zweryfikować opinie uczniów, które podali w dyskusji wcześniej.

  1. Women are better at distinguishing between colours than men
  2. Boys will be boys
  3. Men are from Mars, women are from Venus
  4. Women are better at remembering dates than men
  5. Women experience more emotions than men
  6. Men aren’t good listeners
  7. Couples find it hard to communicate and compromise
  8. Women pay more attention to looks than men

 

Wszystkie elementy lekcji, tj. filmiki, obrazki oraz artykuły, można zastosować w różnej kolejności, tak że powyższy plan to raczej jedna z wielu koncepcji na tę lekcję 😀

U mnie powyższy scenariusz sprawdził się bardzo dobrze i skłonić grupę do naprawdę ciekawej dyskusji. Warto jednak nadmienić, że niektórzy uczniowie mogą mieć ekstremalne poglądy na zaprezentowane treści, więc nasza w tym głowa, żeby odpowiednio to ćwiczenie przeprowadzić. Powinniśmy przy tym zaznaczyć, że przy takich kwestiach trzeba być otwartym na różne argumenty i opinie oraz nie ulegać stereotypom 🙂

Jeszcze raz oba pliki do dyskusji:

 

Happy teaching! <3

Kasia

 

Only registered users can comment.

  1. Bardzo dziękuję za inspirację:) Ja dodatkowo przygotowałam karteczki z przymiotkami, np. creative, organized, resourceful, które uczeń będzie przyporządkowywał do kobiet lub mężczyzn, oczywiście według jego opinii 🙂

    1. Świetny pomysł! Ciekawa jestem, czy uczeń wzbraniał się przed podporządkowaniem cech do kobiet lub mężczyzn, żeby być bardziej politically correct 😉

      1. Nie wzbraniał się:) Odpowiadał szczerze i niektóre cechy przyporządkowywał do trzeciej kategorii, uzasadaniając że zależy to od charakteru a nie płci.

Skomentuj Natalia Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.