What’s on your mind? – dyskusja o social media

Dzisiaj będzie o Facebooku. Jak na ironię, bo pewnie przywędrowałaś właśnie stamtąd!

Poniższy plan przygotowałam jako follow-up po lekcji o bezpieczeństwie w sieci. Najpierw po kolei pokazałam zdjęcia, poprosiłam o opisanie ich oraz o opinię. Na koniec zapytałam, co zdjęcia mają ze sobą wspólnego, bo to właśnie będzie tematem naszej lekcji.

Oto link do zdjęć: Selfies Anonymous – Introduction

Kolejnym etapem zajęć było obejrzenie tego nagrania:

Selfies Anonymous – Student’s Handout

Selfies Anonymous – Teacher’s Notes

Po tym ćwiczeniu mamy dwie możliwości. Jeśli uważamy, że grupa jest na to gotowa, możemy poprowadzić dyskusję na temat social media, wprowadzając wcześniej odpowiednie słownictwo, na przykład takie:

Selfies Anonymous – Vocabulary – Student’s Handout

Selfies Anonymous – Vocabulary – Teacher’s Notes

Druga opcja, którą ja zastosowałam ze swoja grupą, to zadanie do obejrzenia w domu jednego z trzech nagrań. Zależnie od ilości czasu czy chęci, można wybrać:

– krótkie wideo o tym, jak tworzenie swojego wizerunku na Facebooku może okazać się zgubne:

– rozmowa (skrypt) o tym, co udostępniamy na Facebooku i dlaczego:

– odcinek serialu, gdzie status na portalach społecznościowych przesądza o całym życiu:

Oczywiście mam na myśli cały odcinek, który jest dostępny na platformie Netflix!

Ja te trzy ćwiczenia zadałam w ramach pracy domowej. Uczniowie mieli dowolność co do wyboru i ku mojemu zaskoczeniu większość obejrzała wszystkie trzy filmy!

Chciałabym jeszcze dodać krótkie ostrzeżenie na koniec: filmy zawierają explicit language i oraz treści, które przez niektórych mogę być uważane za kontrowersyjne. Polecam zatem przeanalizować, czy nadają się one dla konkretnej grupy! 🙂

Have fun!

Kasia

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *