Gry na lekcji języka angielskiego

Gry, które przedstawię poniżej, nie należą może do najbardziej wyszukanych czy innowacyjnych. Ciekawy jest za to sposób ich przedstawienia. Zamiast wyjaśniać i demonstrować kursantom zasady, pokazujemy im krótkie fragmenty filmów i seriali. Po ich obejrzeniu uczniowie sami muszą omówić, o co chodzi w grze. Osiągamy przez to trzy cele – pracujemy na materiałach autentycznych, zapewniamy dobrą atmosferę oraz skłaniamy słuchaczy do samodzielnego wywnioskowania zasad gry, czyli aktywizujemy ich już od samego początku.

Countdown

Do przeprowadzenia tej gry możemy użyć liter z gry Scrabble lub wyciąć swoje. Można też na samym początku poprosić uczniów o podanie dziewięciu liter, w tym np. 3 samogłosek. Zapisujemy je na tablicy i wykorzystamy później do gry.

Możemy dać uczniom więcej czasu na ułożenie możliwie najdłuższego słowa, bo trzydzieści sekund to niedużo.

Innym rozwiązaniem jest przeznaczenie więcej czasu na grę i poproszenie uczniów o ułożenie jak największej liczby słów, nawet trzyliterowych 😀

Lightning round

Najprościej do tej gry wykorzystać fiszki i poprosić uczniów o definiowanie słów lub wyrażeń. Można to ćwiczenie wykonać indywidualnie, w parach lub grupach, zależnie od liczby osób.

Na początku trzeba ustalić, czy dopuszczamy opcję pass. W nagraniu dziewczyny przegrywają, bo udzielenie odpowiedzi na ostatnie pytanie zabiera im dużo czasu, ale tak naprawdę mogły przejść do następnego pytania i możliwe, że wtedy wynik byłby inny.

Guess who I am

Znana gra towarzyska, która kryje w sobie dużo potencjał na zajęcia. Dlaczego? Ponieważ daje uczniom możliwość zadawania pytań. Na lekcji słuchacze głównie udzielają odpowiedzi, więc gdy przychodzi do ułożenia pytania, pojawiają się schody i zastosowanie czasowników posiłkowych i inwersji nagle okazuje się wielkim wyzwaniem.

Fragment filmu jest po niemiecku, ale są angielskie napisy.

Sheldon’s car game with Penny

Gra idealna na rozgrzewkę! Żeby trochę ją urozmaicić, można wprowadzić punktację, np. podanie słówka rozpoczynającego się na ostatnią literę poprzedniego słówka – 1 punkt, dodatkowo podanie definicji – 2 punkty, dodatkowo ułożenie zdania – 3 punkty.

Click: Sheldon’s Car Game with Penny

Jak wspomniałam wcześniej, dużym atutem takiego wprowadzania do gier jest wykorzystanie materiałów autentycznych. Słuchacze często znają przedstawiane filmy czy seriale i doceniają fakt, że można je wykorzystać też na lekcji języka. Innym aspektem jest też ich satysfakcja ze zrozumienia żartu. Humor jest jedną z trudniejszych rzeczy do wyłapania w obcym języku, więc słuchacze są zawsze dumni, gdy uda im się zrozumieć dowcip. Poza tym jest to świetny sposób na urozmaicenie zajęć!

Happy teaching! <3

Kasia

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.